Impactul alimentației asupra tenului – ce alimente este bine să consumăm și ce trebuie evitat ( II )

stock-photo-beautiful-young-woman-outdoors-enjoy-nature-healthy-smiling-girl-in-green-grass-138420443Tipul de alimentație pe care îl avem are efecte atât asupra sănătății noastre, cât și a aspectului exterior. Pielea dezhidratată, cu aspect tern, ridurile accentuate, petele maronii, pielea uscată sau dimpotrivă – prea grasă, probleme cu acneea, roșeața sau punctele de grăsime – toate sunt semne că mâncăm ceva ce ne afectează sănătatea. Fie că este vorba de exces de dulciuri, grăsimi, alimente procesate sau de tip fast-food, trebuie să cunoaștem ce este bine să consumăm și să remediem situația. Primul pas este conștientizarea. Într-adevăr, Ești ceea ce mănânci; alimentația ta este direct corelată cu problemele de sănătate sau de frumusețe pe care le ai. Al doilea pas este renunțarea la alimentele care au efecte devastatoare pentru corpul nostru, atât în interior cât și în exterior. Renunțarea la acest obiceiuri proaste de alimentație nu se face foarte ușor, este un proces îndelungat, dar important este să ai voință și să dai dovadă de perseverență. Și nu în ultimul rând, al treilea pas este înlocuirea alimentelor nesănătoase cu produse benefice pentru corpul tău.


Nu este îndeajuns să folosești produse cosmetice de înfrumusețare pentru a avea un ten frumos și sănătos. Sănătatea și starea de bine vin din interior, așa că nu încerca să îți rezolvi problemele tenului apelând la o sumedenie de produse dacă nu acorzi – mai întâi – o atenție deosebită alimentației tale.


Iată care sunt alimentele recomandate pentru a avea un ten sănătos și frumos:
1. Avocado
Conține o cantitate însemnată de vitamina B. Consumul regulat de avocado face pielea mai fină, mai catifelată și previne apariția iritațiilor și a ridurilor.

2. Legumele verzi
Sunt bogate în substanțe nutritive ce vindecă eczemele, acneea și infecțiile de la nivelul pielii. Consumă-le regulat în salate, supe sau sucuri naturale.

3. Migdalele
Migdalele conțin o serie de grăsimi sănătoase, precum și minerale esențiale pentru frumusețea tenului – calciu și seleniu. Consumul de migdale menține hidratarea optimă la nivelul pielii. Sunt excelente în diminuarea excesului de sebum și combat acneea.

4. Nuci și cereale integrale
Conțin seleniu, cu efecte antiinflamatorii și anticancerigene.

5. Iaurtul
În această categorie se includ și sana, kefirul și laptele bătut. Ele conțin seleniu și vitamina E, care ajută la păstrarea fermității pielii.

6. Germenii de grâu
Conțin biotină – o vitamină din complexul B, vitală pentru sănătatea pielii. Dacă ai deficit de biotină, poți suferi de dermatită, o afecțiune a pielii extrem de inestetică.
7. Uleiul de măsline
Consumat intern dar și aplicat extern, uleiul de măsline hidratează pielea și reduce inflamațiile.

8. Ceaiul verde
Conține o serie de antioxidanți și substanțe antiinflamatorii care protejează pielea de efectele razelor UV deoarece neutralizează radicalii liberi ce se formează în urma expunerii la soare. Totodată, apără pielea de semnele îmbătrânirii premature.

9. Semințele de in
Conțin acizi grași Omega 3, sunt bogate în proteine și fibre. Ajută la estomparea ridurilor fine și la diminuarea, chiar dispariția petelor maronii sau rozalii de la nivelul tenului, calmează iritațiile și ajută la menținerea unui nivel optim de hidratare. Este indicat să se consume cel puțin o jumătate de linguriță de semințe de in zilnic, adăugate în iaurt, salate sau cereale.

10. Legume și fructe ce conțin betacaroten – morcov, caise, mango, pepene galben, spanac, salată, dovleac, piersici, cartofi dulci
Betacarotenul pe care îl conțin aceste alimente luptă împotriva îmbătrânirii premature a țesuturilor pielii.

11. Peștele
Atenție, nu orice fel de pește! Pentru un ten curat și sănătos, este indicat consumul de somon sălbatic, macrou, ton și scrumbie. Peștele este bogat în Omega 3, ceea ce îl face perfect pentru sănătatea tenului tău.

12. Lămâie
Consumul de lămâie ajută la detoxifierea organismului. Odată cu eliminarea toxinelor, tenul tău va deveni curat și strălucitor. Poți consuma zeamă de lămâie cu apă călduță în fiecare dimineață, timp de câteva zile. Vei simți beneficiile imediat.

13. Fructele de pădure
Sunt extrem de bogate în antioxidanți, atât de benefici pentru un ten sănătos și frumos. Consumă cât mai multe afine, mure sau zmeură, în salate, cu iaurt sau în smoothie-uri.

14. Roșiile
Conțin vitamina A, care contribuie la întinerirea și strălucirea pielii, vitamina B – stimulează reînnoirea celulelor, oligoelemente și minerale care fac ca pielea să fie netedă, fermă și curată. Asigură protecție împotriva radicalilor liberi, te scapă de petele tenului și tratează tenul gras, diminuează porii și luptă contra acneei.

15. Ciocolata neagră
Conține fier, calciu, cupru, zinc, vitamine (A, E, D, B1). Hidratează pielea, îi oferă strălucire, o face catifelată, protejează împotriva radiațiilor UV, previne apariția ridurilor

16. Ardei grași
Au un conținut bogat în vitaminele C, B6 și fibre, fiind o sursă de tinerețe pentru tenul tău. Consumul regulat de ardei grași previne apariția ridurilor și luptă împotriva acneei. Curăță, tonifică și hidratează pielea.

17. Kiwi
Un fruct de kiwi conține mai multă vitamina C decât o portocală. Este indicat pentru a obține un ten luminos, fără riduri, dar și pentru a combate acneea și excesul de sebum.

18. Laptele de soia
Este bogat în izoflavonoizi, ceea ce ajută la păstrarea nivelului de colagen din țesuturi. Ajută în prevenirea apariției ridurilor și conferă pielii un aspect catifelat.

19. Apă
Consumă zilnic 2 litri de apă și vei simți beneficiile pe pielea ta. Vei elimina toxinele din organism, iar pielea ta va fi mereu hidratată și va avea un aspect sănătos.

Surse:
http://www.prevention.com/beauty/natural-beauty/25-best-foods-your-skin/tomatoes
http://www.eatingwell.com/nutrition_health/healthy_aging/foods_for_beautiful_skin
http://www.femeia.ro/frumusete/ingrijire/top-3-alimente-pentru-frumusetea-tenului-2144725
http://www.ele.ro/dieta/alimentatie/alimente-pentru-frumusetea-pielii-ce-trebuie-sa-mananci-in-functie-de-tipul-de-ten-44799
http://www.eva.ro/frumusete/cosmetica/frumusetea-ta-ce-alimente-dau-stralucire-tenului-tau-top-10-articol-51720.html
http://biorganica.ro/cosmetice/alimente-ten-sanatos/

Un gând despre „Impactul alimentației asupra tenului – ce alimente este bine să consumăm și ce trebuie evitat ( II )

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s