Impactul alimentației asupra tenului – ce alimente este bine să consumăm și ce trebuie evitat ( I )

stock-photo-young-beautiful-healthy-woman-frightened-saw-in-the-mirror-acne-and-wrinkles-185882495Tipul de alimentație pe care îl avem are efecte atât asupra sănătății noastre, cât și a aspectului exterior. Pielea dezhidratată, cu aspect tern, ridurile accentuate, petele maronii, pielea uscată sau dimpotrivă – prea grasă, probleme cu acneea, roșeața sau punctele de grăsime – toate sunt semne că mâncăm ceva ce ne afectează sănătatea. Fie că este vorba de exces de dulciuri, grăsimi, alimente procesate sau de tip fast-food, trebuie să cunoaștem ce este bine să consumăm și să remediem situația. Primul pas este conștientizarea. Într-adevăr, „Ești ceea ce mănânci!”; alimentația ta este direct corelată cu problemele de sănătate sau de frumusețe pe care le ai. Al doilea pas este renunțarea la alimentele care au efecte devastatoare pentru corpul nostru, atât în interior cât și în exterior. Renunțarea la acest obiceiuri proaste de alimentație nu se face foarte ușor, este un proces îndelungat, dar important este să ai voință și să dai dovadă de perseverență. Și nu în ultimul rând, al treilea pas este înlocuirea alimentelor nesănătoase cu produse benefice pentru corpul tău.


  • Alimente ce dăunează frumuseții pielii

Pe primul loc se află prăjelile. Tot ce este prăjit în ulei încins – cartofi, carne, gogoși etc. În timpul prăjelii se formează grăsimi hidorgenate. Acestea blochează circulația propice a sângelui și privează pielea de necesarul de oxigen. Consumate regulat, fac ca pielea să își piardă strălucirea și fermitatea.
Carnea procesată (mezeluri, crenwursti, cârnați etc.) – conține o serie de substanțe extrem de nocive pentru organism, cum ar fi: grăsimi saturate, E-uri, o cantitate mare de sare, nitrați, zahăr, aditivi, coloranți artificiali și lista poate continua aproape la nesfârșit. Consumul de carne procesată face ca pielea să devină ternă, uscată, lipsită de fermitate; cantitatea mare de sare face ca apa să fie reținută la nivelul feței, ceea ce duce la un aspect de „față umflată”.
Produsele de tip „pane”(cașcaval, șnițel, pește) sunt dăunătoare din cauza procedeului prin care sunt preparate. Amestecul de ou cu pesmet sau mai grav – făină și prăjirea în ulei încins fac ca aceste produse să ducă la apariția problemelor tenului precum acnee sau sebum în exces.
Pâinea albă, pastele, produsele de panificație, dulciurile – pot duce la o suprapopulare cu carbohidrați „răi”. Dacă ai probleme cu acneea, o cauză probabilă poate fi cantitatea mare de zahăr din aceste alimente. Carbohidrații „răi” duc la pierderea elasticității pielii și favorizează apariția ridurilor. Poți înlocui aceste produse cu: pâine neagră sau de secară, quinoa, orz, orez brun. Pofta de dulce o poți tempera prin consumul de migdale, nuci, semințe sau ciocolată neagră.
Consumul ridicat de lapte are efect negativ asupra tenului din cauza hormonilor pe care îi conține. Aceștia stimulează glandele seboreice, ducând la probleme ale tenului precum acnee sau rozacee.
Cafeaua și sucurile carbogazoase – fac ca tenul să aibă un aspect obosit, deshidratat. Încearcă cafeaua din orz sau sucurile naturale (nu cele din comerț, ci cele făcute acasă).
Alcoolul irită pielea, o usucă, cauzează acnee și inflamații.
Pe lista alimentelor de evitat se pot adăuga și margarina, chispurile, orice alimente cu indice glicemic ridicat, sarea de masă, crustaceele consumate săptămânal, alimente cu conținut ridicat de amidon (cartofi, orez decorticat) și altele.

În zilele noastre, este destul de greu să nu consumi cel puțin săptămânal unul dintre aceste produse. Din cauza stilului de viață, a lipsei de timp sau a resurselor financiare, ne obișnuim cu o alimentație care nu ne face deloc bine. Este important să conștientizăm efectele negative ale acestor produse și să încercăm să le eliminăm complet din dieta noastră, înlocuindu-le cu altele – sănătoase. Numai atunci vom putea fi sănătoși atât pe interior, cât și pe exterior.

Un gând despre „Impactul alimentației asupra tenului – ce alimente este bine să consumăm și ce trebuie evitat ( I )

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s