14 alimente bogate în probiotice

stock-photo-milk-kefir-grains-on-a-wooden-spoon-overhead-shoot-233112508Probioticele sunt microorganisme vii ce se regăsesc în flora intestinală și care au o mulțime de efecte benefice asupra sănătății noastre. Ele îmbunătățesc sănătatea digestivă, întăresc sistemul imunitar, au un rol esențial în absorbția nutrienților în organism și reduc riscul de instalare a cancerului.
Cel mai bine este să vă procurați probioticele din alimente. Sunt numeroase alimente bogate în aceste microorganisme, însă nu toate conțin culturi active. Este important să știi ce surse de bacterii benefice să alegi. Apoi, nu îți mai rămâne decât să te bucuri de beneficiile pe care le aduc pentru sănătatea ta.


1. Iaurtul
Este, probabil, cel mai popular aliment atunci când vine vorba de aportul de probiotice. Iaurtul este extrem de benefic pentru organism deoarece îmbunătățește digestia și imunitatea, previne cancerul de colon și osteoporoza.
Evită sortimentele de iaurt din comerț, mai ales cele cu fructe, care conțin îndulcitori artificiali și arome. Orientează-te spre iaurt grecesc sau cel preparat în casă, din lapte pasteurizat.


2. Varza murată
Nelipsită din bucătăria tradițională românească, varza murată este bogată în vitaminele A,C,B și E. Alege varza murată nepasteurizată deoarece procesul de pasteurizare ucide bacteriile benefice.


3. Ceaiul Kamboucha
Este un ceai fermentat cu un conținut ridicat de bacterii benefice care are și rol energizant, putând reprezenta cu ușurință un înlocuitor pentru cafea. Nu este recomandat persoanelor predispuse la candidoză. Bacteriile vii din ceaiul Kamboutcha funcționează la fel ca și cele active din iaurt.


4. Laptele de soia
Atunci când alegi laptele de soia, asigură-te că pe eticheta produsului este tipărit mesajul „culturi active”. Numai aceste sortimente au adăugate culturi vii de bacterii benefice. Conține calciu, vitamina D și E, antioxidanți, proteine și acizi grași Omega-3. De asemenea, ajută și în combaterea infecțiilor.


5. Ciocolata neagră
Un desert sănătos? Uite că se poate! Trebuie să știi că ciocolata neagră este cu atât mai sănătoasă, cu cât are o concentrație mai mare de cacao și un conținut cât mai mic de zahăr sau îndulcitori artificiali. Este un desert benefic pentru sistemul digestiv datorită probioticelor pe care le furnizează. Are efect antioxidant și energizant.


6. Chefir
Asemenea iaurtului, chefirul este un produs lactat bogat în probiotice. Este important să se consume în formă organică, bio, fără adaos de îndulcitori sau arome sintetice. Este un bun antioxidant, grăbește refacerea florei intestinale și previne problemele digestive ce pot apărea în urma administrării de antibiotice.


stock-vector-top-ten-probiotic-to-add-to-your-diet-243465829


7. Supă japoneză cu miso
Miso este o pastă obținută din amestecul boabelor de soia cu orez, orz, drojdie, sare și apă. Conține peste 160 de tulpini de bacterii bune, are un conținut scăzut de calorii și este bogată în antioxidanți și vitamina B. Este folosită ca remediu în medicina tradițională japoneză deoarece reglează digestia.


8. Brânză fermentată de vaci
Conține culturi vii de L.acidophilus și B.bifidum, cu rol în întreținerea sănătății intestinului.


9. Microalge
Prin microalge mă refer la chlorella sau spirulină. Au numeroase proprietăți curative, fiind excelente în menținerea sănătății digestive și în întărirea sistemului imunitar. Recomandat este să se consume sub formă de pudră, adăugate în sucuri naturale.


10. Castraveți murați
Alege acei castraveți care sunt puși la murat în apă sărată și nu în oțet. Soluția de apă cu sare de mare este aceea care duce la dezvoltarea bacteriilor benefice.


11. Tempeh
Este un preparat din soia folosit pentru a substitui carnea. Este bogat în vitamina B12 și în probiotice. Poate fi prăjit, gătit pe grătar sau copt. Boabele de soia folosite la prepararea Tempeh-ului trec printr-un proces de fermentație ce fac produsul mai ușor de digerat față de alte produse pe bază de soia.


12. Măsline în saramură
Măslinele absorb culturile vii de bacterii benefice care se formează în saramură, de aceea sunt recomandate pentru obținerea porției zilnice de probiotice. Îți recomand să le consumi împreună cu brânză de vaci fermentată.


13. Lapte fortifiant cu probiotice
Este lapte de vacă sau de soia la care s-au adăugat culturi vii de microorganisme sănătoase. Se poate găsi în comerț.


14. Kimchi
Este un preparat coreean foarte popular. Kimchi este o garnitură picantă, acră și sărată, preparată din legume fermentate, condimente și mirodenii. Cele mai comune ingrediente în prepararea produsului sunt: varza chinezească, usturoi, ceapă, ardei roșu, ghimbir și sare. Are un conținut ridicat de probiotice, care ajută la reglarea tranzitului intenstinal.

Citește mai multe despre probiotice aici.

http://www.csid.ro/health/sanatate/5-alimente-care-contin-probiotice-bacteriile-care-protejeaza-sistemul-imunitar-13351207/
http://bio-plafar.info/nutritie/143-alimente-bogate-in-probiotice
http://www.sfatulmedicului.ro/Alimentatia-sanatoasa/15-alimente-bogate-in-probiotice_13076

Sursa foto: shutterstock.com

Un gând despre „14 alimente bogate în probiotice

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s