Bezele

stock-photo-delicious-marshmallow-cream-brulee-on-brown-plate-isolated-on-wooden-background-178036328

„Norișorii” copilăriei noastre, bezelele sunt iubite atât de copii, cât și de adulți. Putem face acest minunat desert care ne bucură papilele gustative cu doar două ingrediente de bază!

Ai nevoie de:

  • 4 albușuri
  • 200 grame de zahăr extrafin
  • câteva picături zeamă de lămâie
  • 1 linguriță extract de vanilie

Mod de preparare:

Încălzește cuptorul la 100°C.

Bate albușurile spumă, încorporând zeama de lămâie și apoi, puțin câte puțin – zahărul și extractul de vanilie, până când amestecul devine omogen.

Toarnă compoziția de bezea într-un cornet cu șpriț, având grijă să elimini toate bulele de aer.

Formează grămăjoare pe tava cuptorului acoperită în prealabil cu hârtie pergament.

Bagă tava la cuptor timp de o oră, o oră și un sfert. În primele 30 de minute nu deschide deloc ușa cuptorului, altfel riști ca bezelele să nu îți iasă.

După ce ai stins focul nu scoate imediat bezelele din cuptor . Așteaptă câteva ore cu ușa cuptorului întredeschisă sau chiar peste noapte.

Sfat:

Pentru a prepara bezele de diferite culori, adaugă în amestecul de bază colorant alimentar. Le poți decora cu frișcă, sos de ciocolată sau fructe.

Poftă bună!

Sursă foto: shutterstock.com

B

6 gânduri despre „Bezele

  1. nici nu-ti imaginezi cat ma bucur ca am dat peste postul tau. Eu tin dieta dukan de aproape 2 luni si n-am mai mancat niciun desert „adevarat” de atunci. Si bezelele tale pot fi perfect adaptate regimului meu daca in loc de zahar folosesc indulcitor 😀 O nebunie 😀 Sa vad daca-mi ies ca n-am incercat niciodata pana acum,

    1. Mă bucur că ți-am putut fi de ajutor. Ca să îți iasă bezelele din prima, ai grijă ca bolul în care bați albușurile să nu aibă nici o urmă de grăsime sau de apă. Trebuie să fie perfect curat și uscat, de aceea îți recomand un bol din sticlă. Scoate ouăle din frigider și ține-le la temperatura camerei câteva ore înainte de a prepara bezelele. Și cel mai important, bate albușurile până se întăresc, chiar dacă simți că nu mai poți, altfel bezelele se vor lăsa. Cam atât. Îți doresc spor la gătit!

      1. 😀 multumesc! Nu-s prea priceputa eu in bucatarie dar la nevoie (de dulce) fac bezele. Trebuie neaparat sa iasa ceva. Poate revin cu poze sa vezi ce minunatii/dezastru mi-a iesit 😛 O duminica frumoasa!

Lasă un răspuns

