Apa caldă cu lămâie. Experiența mea.

stock-photo-lemon-splashes-in-a-water-glass-133680830Sigur ai auzit de apa caldă cu lămâie băută dimineața pe stomacul gol. Părerile pro și contra nu au întârziat să apară, iar fiecare tabără a avut propriile argumente ca să își susțină punctul de vedere. Nu vreau să dezbat de ce e bine sau nu să bei apă caldă cu lămâie dimineața, ci vreau să îți povestesc experiența mea.

Am băut apă caldă cu lămâie timp de trei luni

Acum trei ani mă simțeam obosită și mereu fără vlagă. Simțeam nevoia unei detoxifieri, însă nu aveam timp să recurg la detox cu sucuri naturale. Așa că m-am decis să încerc apa caldă cu lămâie, băutura miraculoasă despre care toată lumea vorbea în acel moment. Atunci am încercat prima oară această „cură”. De atunci, am mai repetat o dată la câteva luni, iar rezultatele nu au încetat să apară. Timp de trei luni am consumat în fiecare dimineață o cană cu apă caldă și lămâie. La început, mi-a fost greu să mă obișnuiesc, mai și uitam, însă în maxim două săptămâni, prepararea băuturii mi-a intrat în reflex, iar primul lucru pe care îl făceam dimineața când mă trezeam era să ma duc la aragaz, să încălzesc apa și să storc o jumătate de lămâie proaspătă (nu o foloseam pe toată pentru această băutură, mai păstram și pentru ceaiul de la micul dejun; am început treptat, cu o cantitate mai mică pentru că am vrut să îmi menajez stomacul, iar apoi am ajuns să folosesc sucul de la o jumătate de lămâie).

Cu ce m-a ajutat apa caldă cu lămâie?

În primul rând, mi-a dat energie. Mă simțeam vioaie, senzația permanentă de oboseală a dispstock-photo-glass-with-water-and-lemon-on-wooden-table-183863234ărut. Am ieșit chiar și la jogging, activitate pe care o fac extrem de rar. Din acest punct de vedere, apa caldă cu lămâie a fost un „leac” miraculos pentru mine.
Cât timp am consumat această băutura și câteva luni după aceea, nu am răcit atât de grav. Am răcit, dar în 2 zile mă recuperam, ceea ce înainte nu se întâmpla. O răceală mă ținea chiar și două săptămâni. Deci, apa caldă cu lămâie stimulează sistemul imunitar și contribuie la funcționarea lui în parametri normali.
Nu am mai avut probleme cu infecțiile urinare. Sucul de lămâie contribuie la menținerea sănătății tractului urinar prin eliminarea toxinelor.
Adio probleme digestive! Tractul digestiv a funcționat în parametri normali. Nu am avut probleme digestive în lunile în care am consumat apă caldă cu lămâie.

Asta am sesizat eu în timpul „curei”. Însă, multe beneficii au rămas „ascunse”, dar asta nu înseamnă că organismul meu nu le-a simțit. Starea generală mi s-a îmbunătățit, mă simțeam mai energică, pielea îmi arăta mai bine, mă simțeam mai „ușoară” și am scăpat și de celulită (în combinație cu exerciții fizice, consumul a cel puțin 2 litri de apă pe zi și mâncare sănătoasă, fără grăsimi de origine animală).

Ce beneficii mai are apa caldă cu lămâie?

  • Optimizează digestia – sucul de lămâie ajută în ameliorarea și chiar dispariția unor probleme digestive precum balonări, indigestie, gaze sau crampe. Apa caldă cu lămâie curăță intestinele, ducând la dispariția constipației și a diareei.
  • Adjuvant în curele de slăbire – datorită efectului diuretic pe care îl are, apa caldă cu lămâie elimină retenția de apă din organism. Lămâia conține anumite substanțe care scad apetitul și oferă senzația de sațietate.
  • Echilibrează pH-ul corpului – odată consumate, lămâile se transformă în alimente alcaline, acele alimente care ajută la creșterea cantității de oxigen din sânge, ceea ce echilibrează pH-ul. Apa caldă cu lămâie, consumată regulat, ajută la scăderea acidității sângelui și a acidului uric.
  • Detoxifică – apa caldă cu lămâie, consumată dimineața pe stomacul gol, ajunge în intestine, pe care le curăță de reziduurile adunate cu o zi în urmă. Sucul de lămâie este un diuretic puternic, ceea ce face ca toxinele să fie eliminate eficient.
  • Ajută la o mai bună absorbție a nutrienților
  • Menține stabil nivelul de colesterol din sânge
  • Este recomandată pentru durerile în gât și ameliorarea tusei
  • Influențează pozitiv activitatea nervoasă
  • Hidratează corpul

stock-photo-lemons-on-a-wooden-board-157159529

Care este „rețeta”?

Rețeta este simplă: o cană cu apă călduță (nici la temperatura camerei, nici fierbinte) de aproximativ 200 ml și sucul de la o jumătate de lămâie proaspătă. Nu folosi helas sau alte nebunii pentru că nu vei obține nici un efect. Amestecă cele două ingrediente și bea deodată toată cana, dimineața, pe stomacul gol, cu cel puțin 30 de minute înainte de micul dejun.

Din păcate, sunt persoane care nu pot beneficia de proprietățile acestei băuturi. Cei care suferă de ulcer, gastrită sau alte probleme la nivelul stomacului. De asemenea, consumată în exces, lămâia poate cauza deteriorarea smalțului dinților din cauza acidității sale. De aceea, îți recomand cure de 1-2 luni, apoi pauză o lună și reiei.

Sursa foto: shutterstock.com

3 gânduri despre „Apa caldă cu lămâie. Experiența mea.

  1. Am inceput si eu de astazi. Prima impresie a fost foarte placuta. Intr-adevar acrisoara (ca Fervexul) dar nu mi-a displacut deloc. Acum astept sa treaca 30 de minute si voi manca. (mai devreme m-am trezit)

Lasă un răspuns

