Recenzie: „Mic dejun la Tiffany” de Truman Capote

11146132_819472341455625_1896169481_nMic dejun la Tiffany de Truman Capote este povestea ce imortalizează viața unei eroine de neuitat– Holly Golightly. „Ritmul poveștilor (lui T.Capote) este impenetrabil. Nu aș schimba o virgulă la Mic dejun la Tiffany”, spunea Norman Mailer.

Holly este o tânără misterioasă care locuiește la New York. Ea reprezintă tipul eroinei care și-a depășit statutul social și al cărei unic țel îl reprezintă satisfacerea financiară. Totuși, este extrem de naivă și de copilăroasă, dând dovadă de imaturitate în faptele sale. Fred – așa cum îl numește Holly – este vecinul ei, recent mutat în aceeași clădire de apartamente. Între cei doi se leagă inițial o relație de prietenie, care mai apoi se va dezvolta în una amoroasă.

Cartea începe cu relatarea lui Fred: „Am avut întotdeuna nostalgia locurilor unde am trăit cândva, a caselor și a cartierelor acelora. Ca de pildă, o clădire de piatră din zona străzilor 70, în Upper East Side, unde, în anii de la începutul războiului, am avut primul meu apartament la New York.” Așa își începe Fred povestea, la 15 ani după ce a cunoscut-o pe Holly. Tânăra, pe a cărei carte de vizită scria „Călătoare”, fugea de trecutul ei și se crampona într-un prezent în care se perindau mafioți, fotomodele, impresari de la Hollywood și miliardari. Fred, scriitorul, s-a îndrăgostit iremediabil de ea.

Holly ajunge la închisoare, cunoaște un brazilian bogat, are o pisică despre care spune că nu îi aparține pentru că a găsit-o pe stradă, de aceea nu îi dă nici măcar un nume. Într-un singur loc se simte bine – la Tiffany: „Cel mai mult mă ajută să mă sui într-un taxi și să mă duc la Tiffany. Mă liniștește pe loc tihna și splendoarea de acolo; nu ți se poate întâmpla nimic rău când sunt cu tine domnii aceia amabili și bine îmbrăcați. […] Dacă aș putea găsi un loc în viața reală în care să mă simt ca la Tiffany, aș cumpăra niște mobilă și aș boteza pisica.”

Fred nu a fost decât un spectator al vieții lui Holly. Oricât a încercat să intervină, Holly nu dorea să audă părerile altora, ci își urma calea prestabilită de ea însăși. Unde au dus-o toate aventurile, firea ei enigmatică și în același timp naivă, veți afla citind cartea.

Recomand Mic dejun la Tiffany oricui dorește o lectură ușoară și rapidă. Eu am recitit cartea de trei ori până acum. Deciziile pe care le-a luat personajul principal, dragostea care se înfiripă între Holly și Fred și mai ales – finalul merită citite și recitite.

Sursă foto: galerie personală

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: