5 greșeli pe care le poți face atunci când duci un stil de viață sănătos

Citesc multe articole despre ce înseamnă un stil de viață sănătos, mai ales din punct de vedere alimentar. Zilele acestea am dat peste un articol de la viataverdeviu.ro în care se prezentau câteva dintre greșelile frecvente pe care le fac oamenii care duc un stil de viață sănătos.

Chiar dacă te documentezi și faci tot posibilul pentru a avea un stil de viață sănătos, este posibil să faci anumite greșeli de care să nu îți dai seama. Află care sunt acestea și cum îți pot afecta stilul de viață.

1. Nu citești corect etichetele produselor alimentare

5472493652_d9b3a5094e_m

Este important să citești etichetele, pentru că asta înseamnă că ești interesată de ceea ce consumi. Dar, dacă te uiți la numărul de calorii, grăsimi, carbohidrați sau proteine, asta nu înseamnă că citești o etichetă corect. Sunt importante și aceste aspecte, dar primul lucru pe care este necesar să îl citești sunt ingredientele. Ingredientele sunt mai importante decât numărul de calorii șamd. Învață să alegi produse pe ale căror ingrediente le cunoști. O regulă pe care am învățat-o la un workshop este următoarea: dacă produsul pe care vrei să îl cumperi este compus din mai mult de cinci ingrediente, atunci este mult prea procesat. Lasă-l jos și alege altceva în locul lui. Cantitatea de chimicale și de aditivi trebuie să fie minimă. Bine, ideal ar fi să nu existe, dar nu este posibil la produsele din comerț. Dacă citești un cuvânt în lista ingredientelor și nu știi ce înseamnă sau nici măcar nu îl poți pronunța, atunci vei știi că nu este bun pentru corpul tău. Așa că, să lăsăm la o parte caloriile și grăsimile și să ne concentrăm pe ce ingrediente conțin produsele pe care le consumăm. Ele sunt cu mult mai importante decât datele din tabelul nutrițional de pe etichetă.

2. Consumi înlocuitori de zahăr rafinat, dar care au același efect negativ asupra organismului

lump-sugar-549096_640

Este perfect dacă ai renunțat la zahărul alb din comerț, care are atâtea efecte negative asupra sănătății tale. Dar, să nu crezi că toți îndulcitorii alternativi sunt sănătoși. Informează-te înainte pentru a nu ajunge să consumi un înlocuitor de zahăr la fel sau poate mai dăunător decât varianta originală. Stevia lichidă este un bun înlocuitor organic pentru zahăr. Ceaiul ți-l poți îndulci cu o mână de stafide, pe care mai apoi să le mănânci. Siropul de agave, mierea, zahărul brun și altele sunt tot zaharuri și afectează organismul, deoarece cresc nivelul de zahăr din sânge. Totuși, nu spun să nu consumi deloc acești îndulcitori, numai să îi consumi moderat și să îți stabilești un îndulcitor principal organic și sănătos.

3. Când ieși în oraș, mănânci în exces

jause-338498_640

Sigur te gândești că atunci când ieși în oraș poți mânca orice și să uiți de principiile unei alimentații sănătoase. Iar dacă acest lucru se întâmplă de mai multe ori pe săpămână, poți spune adio stilului de viață sănătos. Ideea este să îți schimbi mentalitatea și să vezi într-un răsfăț culinar o mâncare sănătoasă, dar la fel de gustoasă precum cele cu care erai obișnuită până atunci. Nu spun să nu mai mănânci pizza niciodată, dar nu mânca de fiecare dată când ieși în oraș. Astfel, te vei găsi într-un cerc vicios al unei alimentații nesănătoase și vei face compromisuri de fiecare dată, uitând de principiile tale legate de o viață sănătoasă.

4. Te influențează părerile altora referitoare la alimentația ta

bubble-19329_640

Există persoane care renunță la obiceiurile lor sănătoase din cauza eventualelor critici sau ironii venite din partea altor persoane. Dacă mergi într-un restaurant, ai dreptul să întrebi ospătarul cum a fost preparată mâncarea pe care o vei comanda. Nu trebuie să îți fie teamă să te informezi: poate tu ești vegană, iar legumele tale au fost preparate cu unt. Sau poate nu vrei să mai consumi zaharuri, dar sosul este plin de zahăr în exces sau alte chimicale. Să întrebi nu este o rușine, este dreptul tău. Iar dacă familia sau prietenii apropiați nu te susțin în deciziile pe care le-ai luat, ba chiar fac glume pe seama aceasta, nu trebuie să îi bagi în seamă. Tu știi că ai luat cea mai bună decizie pentru tine și pentru corpul tău.

5. Nu îți organizezi ziua

office-614273_640

Pe cât posibil, încearcă să îți faci un orar zilnic pe care să îl respecți. Organizează-ți mesele principale și gustările. Dacă știi că ai prea multe lucruri de îndeplinit în ziua respectivă și că nu îți poți lua toate mesele, este recomandat să ai la tine o gustare sănătoasă și organică (migdale, stafide, curmale etc.). Fă tot posibilul să iei toate cele 3 mese principale ale zilei, cu accent pe micul dejun, asta dacă ești o persoană matinală. Dacă obișnuiești să te trezești târziu, atunci prânzul va fi masa cea mai importantă din zi pentru tine. Planifică mesele astfel încât să nu iei cina după ora 19, iar ea să constituie masa cea mai ușoară din zi. Nu vrei ca stomacul tău să digere toată noaptea, ci vrei ca el să se afle într-o stare de repaus.

Acestea sunt cinci dintre lucrurile pe care le putem trece cu vederea, chiar și atunci când ne dorim să ducem un stil de viață sănătos. Evită aceste greșeli și vei fi cu un pas înainte în a-ți forma un stil de viață sănătos pe care să îl ai toată viața.

Sursă articol: http://viataverdeviu.ro/8-greseli-frecvente-facute-de-oamenii-cu-un-stil-de-viata-sanatos/

Surse foto: http://www.google.rohttp://www.flickr.comhttp://www.pixabay.com

Un gând despre „5 greșeli pe care le poți face atunci când duci un stil de viață sănătos

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s