Alimente pentru o inimă sănătoasă

Bite_by_leftyliz14Cu toții ne dorim o inimă sănătoasă, însă știm ce îi face rău și cum o putem proteja? În afara cazurilor în care există un istoric medical în familie, bolile cardiovasculare pot fi prevenite și chiar ameliorate.

Obezitatea, fumatul, sedentarismul, stresul continuu, alimentația bogată în grăsimi „rele” și excesul de sare sunt factori care influențează negativ starea de sănătate a inimii. Dintre aceștia, alimentația are cel mai mare impact. Ca și exemplu, o alimentație bogată în grăsimi (prăjeli, carne de porc, patiserie etc.) și săracă în fructe și legume va duce la depunerea de grăsime pe artere.

Deci, de la pește gras, la legume și fructe din abundență, nuci și cereale – trebuie să consumăm alimente care ne furnizează fitonutrienții necesari pentru a ne proteja inima.

Ce este bine să mâncăm pentru a avea o inimă sănătoasă?

  1. Somon

Somonul este bogat în acizi grași Omega-3 și Omega-6 și antioxidanți care previn apariția bolilor cardiovasculare. Este recomandat să se consume somon cel puțin de două ori pe săptămână.

 Healthy_food

  1. Ovăz

Este bogat în fibre, care scad nivelul colesterolului „rău” din sânge. Mai conține Omega-3, potasiu și acid folic, nutrienți necesari pentru funcționarea normală a inimii.

  1. Spanac

Nutrienții din spanac ajută la prevenirea hipertensiunii arteriale și mențin elasticitatea vaselor de sânge. Este recomandat să se consume zilnic.

  1. Nuci și migdale

Fiind o sursă de grăsimi sănătoase, nucile și migdalele ar trebui introduse în dieta zilnică. Conțin acizi grași ce protejează inima și sunt bogate în fibre.

nuts-484262_640

  1. Alimente ce conțin quercetină

Merele conțin o substanță – quercetină – ce regleză tensiunea arterială. Aceeași substanță se mai găsește în: broccoli, fructe de pădure, grapefruit roșu, ceapă.

  1. Ciocolată neagră

Mă refer aici la ciocolata neagră cu conținut de cacao minim 70%, nu la ciocolata cu lapte sau la batoanele de ciocolată din comerț. Ciocolata neagră conține polifenoli ce reglează tensiunea arterială și previn formarea cheagurilor de sânge.

  1. Citricele

Conțin flavonoide și vitamina C, care scad riscul de apariție a bolilor de inimă.

fruit-15408_640

  1. Ceai verde

Ceaiul verde scade nivelul colesterolului, îmbunătățind raportul dintre colesterolul „rău” și cel „bun”. Printre beneficii se mai numără: scăderea tensiunii arteriale și subțierea sângelui. Pentru prevenirea apariției bolilor de inimă, se recomandă consumul a 3-4 cești cu ceai verde pe zi.

  1. Avocado

Avocado conține grăsimi sănătoase ce scad riscurile de apariție a bolilor cardiovasculare, mai ales prin reducerea nivelului de colesterol „rău” din sânge. De asemenea, avocado este bogat în antioxidanți și potasiu.

  1. Fasole neagră

Fasolea este bogată în fibre, ce reduc tensiunea sistolică. Mai conține vitamine din complexul B, niacină, magneziu, Omega-3, calciu. O poți găti în ciorbe sau adăuga în salate, pentru un plus de gust.

5684475740_72a6ea6b32_o

  1. Vin roșu

Vinul roșu conține flavonoizi; un pahar cu vin pe zi poate îmbunătăți nivelul de colesterol „bun” din sânge.

  1. Orez brun

Conține vitamine din complexul B, fibre, niacină, magneziu și fibre. Combină-l cu broccoli, morcovi sau spanac și vei obține o masă sănătoasă pentru inima ta.

  1. Cartofi dulci

Conțin beta-caroten, vitaminele A, C, E și fibre.

Ipomoea_batatas_006

Dieta care previne bolile cardiovasculare trebuie să fie bogată în acizi grași Omega-3 și Omega-6, ce se găsesc în pește (somon, sardine, macrou), ulei de măsline, germeni de grâu etc. La fel de important este introducerea în dietă a afinelor, fructelor de pădure, citricelor și a strugurilor. Alimentele bogate în carotenoizimorcovii, spanacul, ardeii, roșiile, căpșunile, piersicile, caisele – au efect antioxidant, ce protejează inima la nivelul mușchiului cardiac și al vaselor de sânge. Alte alimente care protejează împotriva apariției bolilor cardiace sunt: asparagus, conopidă, papaya, linte, ton, lapte din soia, tofu, ardei roșii iuți, kale, semințe de in, chia, rodii.

Surse articol:

http://adevarul.ro/sanatate/dieta-fitness/dieta-aur-inima-puternica-1_50accba27c42d5a6638a021e/index.html

http://sanatate.bzi.ro/cele-mai-bune-alimente-pentru-o-inima-puternica-31824

 http://www.csid.ro/health/medicina-alternativa/bea-ceai-verde-pentru-o-inima-puternica-10480238/

 http://www.health.com/health/gallery/0,,20720182_19,00.html

 http://www.webmd.com/food-recipes/25-top-heart-healthy-foods?page=2

Sursa foto: google.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s