Află dacă ai sau nu destul magneziu în organism

pills-716574_640Ai foarte des poftă de ciocolată? Te trezești noaptea tresărind din cauza spasmelor musculare? Orice ai încerca, ai probleme cu somnul? Este o mare șansă ca toate aceste probleme să fie cauzate de o deficiență de magneziu. Magneziul este esențial în funcționarea normală a rinichilor, mușchilor și aparatului cardiovascular. Un nivel normal de magneziu în organism te protejează de boli cardiace, cancer, astm și diabet.

Mai pe larg, magneziul are următoarele roluri în buna funcționare a organismului:

  • este catalizator în peste 300 de reacții biochimice în organism, fiind implicat în producerea de energie și în menținerea echilibrelor metabolice
  • previne crampele și spasmele musculare; are rol în relaxarea musculară
  • menține sănătatea mușchiului cardiac
  • diminuează durerile cauzate de sindromul premenstrual
  • rol în menținerea sănătății sistemului nervos
  • reduce tensiunea arterială
  • ajută la scăderea colesterolului din sânge
  • rol antistres
  • acțiune anticoagulantă
  • stimulează creșterea numărului de leucocite, adică imunitatea.

Semne ale deficienței de magneziu

  1. Crampe musculare

Crampele musculare sunt un rezultat al spasmelor, care reprezintă contracții involuntare ale mușchilor. Magneziul ajută la relaxarea mușchilor, prevenind crampele și spasmele. Deci, cel mai probabil, dacă ai probleme dese cu crampele musculare, indiferent dacă desfășori o activitate sau dormi, deficiența de magneziu poate fi cauza.

  1. Probleme cu somnul

Fie că adorm greu sau le este dificil să stea trezi, majoritatea oamenilor au probleme cu somnul. Magneziul joacă un rol important în funcționarea normală a sistemului nervos central. Fără suficient magneziu, poți ajunge chiar și la insomnie.

  1. Poftă de ciocolată

Ciocolata neagră (minim 70% cacao) este bogată în magneziu: un pătrat de ciocolată îți asigură aproximativ 24% din doza zilnică necesară de magneziu. Pofta permanentă de ciocolată este un semn că organismul îți cere magneziu.

  1. Stare de neliniște, anxietate

Magneziul este mineralul cu cea mai mare putere de relaxare. Dacă ești mereu neliniștită sau anxioasă este un semn că sistemul tău nervos este afectat de lipsa de magneziu din organism. În aceste momente, dacă nu te poți calma, este indicat să iei 200 mg de magneziu și te vei simți mult mai relaxată.

  1. Tensiune crescută

Mulți oameni se întreabă de ce au probleme cu tensiunea, deși duc un stil de viață sănătos. Lipsa de magneziu poate fi răspunsul. Magneziul relaxează și dilatează vasele de sânge. Când corpului tău îi lipsește acest mineral, vasele de sânge sunt afectate, ducând la creșterea tensiunii arteriale.

  1. Bătăi de inimă neregulate

Inima este un organ muscular, ceea ce face sistemul cardiovascular dependent de magneziu pentru a funcționa corespunzător. Dacă inima nu primește suficient magneziu nu poate funcționa la parametri normali, ceea ce poate cauza bătăi neregulate ale inimii.

  1. Constipație

Dacă suferi constant de constipație, este un alt semn că suferi de o deficiență de magneziu. Atunci când nu ai suficient magneziu în corp, intestinele se contractă mai mult, îngreunând trecerea scaunului.

Surse de magneziu sunt: cerealele integrale (ovăz, secară, grâu, porumb), cerealele germinate, lintea, fasolea, legumele cu frunze verzi (spanac, broccoli, salată, varză), nucile, semințele, bananele, migdalele, smochinele etc.

beans-4785_640

Important!

Magneziul este absorbit de organism numai dacă este prezentă vitamina B6, pe care o poți obține din alimente precum: dovlecei, banane, spanac, cartofi, mango, avocado, păstăi verzi, lapte, ouă, somon, sardine, ton, hering, nuci, alune, semințe de floarea-soarelui, germeni de grâu, pâine integrală etc.

Absorbția magneziului este îngreunată de o alimentație bogată în grăsime și proteine de origine animală, precum și de consumul de alcool.

Chiar dacă te hrănești cu alimente bogate în magneziu, este indicat să iei și suplimente de magneziu. Alege suplimente de calitate, care se absorb complet în organism. Este recomandat să iei magneziu seara, înainte de culcare, pentru a facilita absorbția și pentru a te ajuta să ai un somn liniștit.

Surse articol:

https://www.slabsaugras.ro/importanta-magneziului-si-simptomele-deficientei-lui-art-3891.html

http://www.armonianaturii.ro/Sanatate/Rolul-magneziului-in-organism

http://www.emedonline.ro/vitamine/view.article.php?c1/14/p3

http://www.mindbodygreen.com/0-18477/7-signs-youre-not-getting-enough-magnesium.html

Sursa foto: pixabay.com

Un gând despre „Află dacă ai sau nu destul magneziu în organism

  1. Eu fac periodic o cura de magneziu si b6, mai ales dupa perioade de stres accentuat. Ma ajuta sa ma simt mai bine. Foarte bun articolul: clar, concis, documentat. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s