Tu bei suficientă apă pe zi? Simptome ale deshidratării

Apa este esențială pentru organism. Corpul nostru este alcătuit din apă în jur de 70-75%. Majoritatea oamenilor nu consumă o cantitate suficientă de apă pe zi, iar acest lucru se observă în diverse moduri. Află care sunt simptomele deshidratării și ce probleme pot apărea din cauza consumului insuficient de apă.

Dacă bei apă doar atunci când îți este sete, trebuie să știi că setea este un mod prin care organismul îți spune că este deshidratat. Bea apă ori de câte ori îți este la îndemână. Pentru a bea o cantitate suficientă de apă pe zi, încearcă să-ți planifici timpul astfel încât o dată la 2 ore sau mai puțin să bei un pahar cu apă.

4413775212_99a150e752_o

În privința cantității ideale de apă, nu există un răspuns general acceptat. Unii specialiști spun că este necesar să consumi 35 ml apă/ kg corp. De exemplu, dacă greutatea ta corporală este de 55 kg, atunci trebuie să consumi zilnic 1,92 litri apă. Alții spun că este necesară o cantitate de minimum 1,5 litri. Totuși, cele mai multe recomandări înclină spre consumul a 7-8 pahare cu apă zilnic, adică între 1,75-2,0 L.

Cantitatea de apă consumată zilnic depinde de o serie de factori precum:

– temperatura ambientală

– transpirația abundentă

– procesele metabolice

– efort fizic ș.a.

Există multe simptome ale deshidratării. Cele mai comune sunt:

– gura uscată

– cantitate mică de urină

– crampe

– constipație

– oboseală

– piele uscată

– dureri de cap

– urină închisă la culoare

– indigestie.

O persoană care consumă în mod constant cantități insuficiente de apă va fi mereu lipsită de energie, va obosi repede și se va simți mereu epuizată. În acest caz, există o predispoziție la afecțiunile digestive (constipație, ulcer, balonare), respiratoriidermatologice, la afecțiuni ale rinichilor (mai ales la femei – infecții urinare frecvente, pietre la rinichi) și fluctuații ale tensiunii arteriale.

Evită cafeaua și alcoolul pentru că facilitează eliminarea apei din organism. Evită apa de la robinet, care este încărcată cu clor și alte substanțe dăunătoare organismului, dar și apa îmbuteliată în sticle din plastic. Investește într-un filtru de apă bun, care să filtreze toate substanțele nocive din apă.


Sursa foto: pixabay.com

6 gânduri despre „Tu bei suficientă apă pe zi? Simptome ale deshidratării

    1. E cam greu să renunți la cafea. Mai ales că sunt momente în care ai nevoie de o ceașcă de cafea care să te trezească din oboseală. Interesant faptul cu cantitatea dublă de apă, nu știam. O să îl aplic și eu.

      1. Îmi place prea mult cafeaua ca să renunț la ea din proprie inițiativă. Părerile sunt pro și contra cafea (eu le iau doar pe cele pro 😀 😀 :D).

    1. Foarte bine! Și eu am încercat multe metode ca să îmi amintesc să beau apă, până când am ajuns să am sticla de 0,5 L pe birou și la început – o alarmă care suna din 2 în 2 ore :))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s