Motive pentru care să mănânci fulgi de ovăz în fiecare zi

6835999820_d33514a302_o

Vrei să mănânci un mic dejun sănătos și consistent în fiecare zi? Ai lua o gustare între mese, dar vrei să te ferești de ciocolată sau prăjituri? Atunci încearcă fulgii de ovăz. Sunt  sățioși, îi poți consuma în multe combinații și au un gust foarte bun. Încearcă și tu! Ce mai aștepți?

Beneficiile ovăzului pentru sănătate:

  • Întărește sistemul imunitar
  • Previne pofta de dulce
  • Reduce nivelul zahărului din sânge
  • Reglează nivelul de colesterol și protejează împotriva bolilor cardiovasculare
  • Protejează împotriva stresului oxidativ
  • Reduce pofta de mâncare
  • Ajută în caz de constipație
  • Reglează tensiunea arterială
  • Scade riscul apariției diabetului de tip II
  • Are proprietăți anticancerigene datorită fitochimicalelor pe care le conține
  • Este benefic pentru piele

food-healthy-morning-cereals

Ce conține ovăzul?

Fulgii de ovăz sunt o sursă bogată de vitamine (B și E), minerale (magneziu, cupru, fier, mangan, zinc, seleniu), fibre, proteine, tiamină și antioxidanți.

Cum consumăm ovăzul?

Ovăzul se poate prepara în multe feluri și în combinații care de care mai creative. Poate fi consumat cu lapte vegetal, sub formă de terci sau în batoane și biscuiți. Iată câteva modalități în care poți prepara fulgii de ovăz:

  1. Fulgi de ovăz cu lapte vegetal

Pune la fiert 150-200 ml lapte vegetal (de soia, orz, ovăz, orez etc.) cu un praf de scorțișoară. Adaugă laptele peste fulgii de ovăz (cca. jumătate de cană), lasă să se răcescă puțin și consumă. Poți adăuga, după preferință, semințe de in, migdale, caju, fructe confiate.

 images

  1. Terci din ovăz

Pune la fiert 250 ml apă sau lapte vegetal. După ce apa fierbe, adaugă o cană de fulgi și fierbe la foc mic 5-10 minute, până când terciul se leagă. Terciul nu trebuie să fie nici foarte lichid, nici foarte dens. Poți servi ca atare, sau poți deveni creativă. Adaugă în terci nuci, migdale, semințe de cânepă, semințe de chia, fructe proaspete sau congelate. Poți adăuga deasupra terciului miere de albine, sirop de arțar, fructe de pădure, fulgi de cocos – tot ce ai la îndemână și este sănătos.

  1. Fulgi de ovăz cu iaurt/kefir/sana

Pune într-un borcan fulgii de ovăz, semințe de in zdrobite și un praf de sare. Adaugă iaurtul, 2-3 lingurițe de miere și fructe proaspete sau confiate ori nuci – după preferințe. Amestecă până la omogenizarea completă și dă la frigider până a doua zi. Este varianta ideală pentru un mic dejun rapid și sănătos.

Fulgii de ovăz se mai pot consuma în budinci, smoothie-uri, batoane, biscuiți.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s